
Vista del pavelló de la Mar Bella, a Barcelona.
Durant el matí del divendres, 29 de maig de 2026, s'han reunit més de 550 alumnes de 4t i 5è de primària de 12 escoles de Barcelona per participar en la trobada final d'escacs del Pla Escola Esport Ciutat, organitzada per l'Institut Barcelona Esports a través dels programes municipals del Consell de l'Esport Escolar de Barcelona, conjuntament amb la Federació Catalana d'Escacs.
Durant tot el curs, els alumnes han treballat els escacs en els seus centres educatius per preparar aquesta jornada final, on han pogut posar en pràctica els coneixements adquirits. Els alumnes de 4t han participat en l'activitat del 21 d'escacs, mentre que els de 5è han disputat partides amb l'objectiu d'aconseguir l'escac i mat.
La trobada s'ha desenvolupat en dues rondes de joc, amb un descans actiu entre ambdues per fer estiraments, moure el cos i afavorir la concentració abans de reprendre les activitats.
La jornada ha estat una oportunitat perquè infants de diferents escoles compartissin una experiència al voltant dels escacs, gaudint del joc i fomentant valors com el respecte, la convivència, la concentració, la reflexió i l'esportivitat.
Ha estat tot un èxit i ha permès als alumnes demostrar i practicar tot allò que han treballat durant el curs. Els infants han gaudit molt de l'experiència, compartint una jornada d'escacs amb companys i companyes d'altres centres de la ciutat en un ambient participatiu i enriquidor.
Aquest esdeveniment posa el punt final a un curs en què els escacs han estat una eina d'aprenentatge, relació i creixement personal per a centenars d'alumnes de les escoles participants.