La recta final del Campionat d’Espanya Sub12, celebrat a Vícar, ha estat plena d’emocions. Entre nervis, il·lusió i esgotament, els esportistes catalans han afrontat les darreres tres rondes amb una entrega absoluta, donant-ho tot en cada partida i lluitant cada posició fins a l’últim moviment.

I aquesta lluita ha tingut la seva recompensa, amb Océane Clerc proclamant-se Campiona d’Espanya amb 6,5 punts de 9. Malgrat una petita ensopegada a la primera ronda, Océane ha desenvolupat un joc sòlid i madur, amb una sola derrota contra el setè classificat. Però més enllà del títol, sobretot del que estem més orgullosos, és de la seva evolució, a diferència d'edicions anteriors on els nervis no li permetien acabar d'explotar, en aquesta ha demostrat una gran tranquil·litat durant tot el torneig, fet que ha ajudat a millorar el seu joc. Enhorabona campiona!!

També cal destacar que el nivell mitjà dels catalans ha estat molt alt, amb pràcticament tota la delegació aconseguint sumar com a mínim la meitat dels punts i jugant sempre per la part alta del torneig. Però més enllà de trofeus i classificacions, el que ens emportem d’aquest campionat és el creixement col·lectiu del grup. Hi ha hagut desenllaços de tota mena, partides que s’escapen en l’últim moment, finals èpics, taules lluitades fins a l'extenuació, llàgrimes, alegries... però per sobre de tot, una actitud d'esforç i aprenentatge.

Aquest campionat ens deixa amb una sensació clara, Catalunya té un futur molt prometedor, no només per la qualitat dels seus joves esportistes, sinó perquè darrere de cada un d'ells hi ha valors, esforç i passió. El nostre agraïment a tots ells i a les famílies per fer d’aquesta experiència molt més que un torneig d’escacs.

Classificació i resultats Sub12
Retransmissió Sub12
Galeria d’imatges Sub12